Trzy lata pracy nad nowatorskim systemem opon
Źródło: MB Review
22 Mar 2012 19:41
tagi:
mavic, opona, koło, 2012, nowość
RSS Wyślij e-mail Drukuj
Francuski producent kół Mavic projektuje swoje koła jako systemy, które od wypuszczenia na rynek Ksyrium K10 w roku 2009, zawierają również opony. Ostatnio Mavic zaprezentował film (poniżej artykułu), w którym możemy zobaczyć testowanie opon przez team Garmin-Barracuda.

Mavic twierdzi, że ich inżynierowie poświęcili trzy lata na badanie i rozwój opon, obejmujące ulepszanie 60 prototypów oraz spędzili ponad 400 godzin na testach, po to by stworzyć modele najwyższej klasy opon Yksion GripLink i PowerLink.

“The GripLink i PowerLink, nasze czołowe opony ewoluowały trzy lata (odkąd Mavic wypuścił opony w 2009). Pracowaliśmy nad optymalną mieszanką gumy i gęstością osłony - to czynniki potrzebne do znalezienia optymalnego połączenia oporów toczenia z trzymaniem podłoża” - powiedział rzecznik Mavica, Zack Vestal.

„Częścią procesu prototypowania są nie tylko opony, które są dostępne na rynku, ale także te, które będą produkowane w przyszłości. Myślimy, jak zmaksymalizować inne aspekty - takie jak aerodynamika i kształt opon, ułożenie bieżnika i materiał osłony. To co się teraz dzieje z oponami GripLink and PowerLink jest tylko początkiem szerszej gamy opon. „

kolo


Podczas gdy zaprezentowany przez Mavica film ma na celu zwrócenie uwagi na markę. jesteśmy pod wrażeniem metod użytych przez producenta. Szczególnie podoba nam się tester ubrany w skórę, który sprawdza opony Yksion na torze w Rumilly we Francji.

„Atutem Mavica jest rozległa platforma testowa dla kół, a teraz mamy możliwość włączenia do niej również opon. W ten sposób możemy wycisnąć największą wydajność z systemu jako całości” - dodał Vestal.

„Wszyscy idą w kierunku szerszych kół, mamy potencjał, żeby robić szerokie opony i koła. Biorąc pod uwagę aerodynamikę, jest to kwestia dopasowania profilu opony do profilu koła i na każdym kroku trzeba testować opony, tak aby upewnić się że sprostają wymogom. „

Opona zaprezentowana w filmie jest ciągle w fazie testów, jednakże jej rozmiar i wzór bieżnika dały nam powody aby wierzyć, że może zostać użyta w przeciągu następnych kilku miesięcy jako nowa broń teamu Garmin-Barracuda. „Priorytetem Mavica jest sukces teamu.” - powiedział Vestal.

„Więc jeśli team czuje, że to właśnie to czego potrzebują do odniesienia sukcesu i jeśli czują, że mamy dla nich w tej chwili najlepszy produkt, to jest to porozumienie zmierzające do zwycięstwa teamu, ale też Mavica .”

„Nasi projektanci opon pracują z maksymalną wydajnością, by stworzyć opony do każdego zastosowania i to jest także integralna część testów (na poniższym filmie). „

Śledźcie na bieżąco nasze relacje z Francji i Belgii. Zobaczcie w jakim kierunku pójdzie team, jeśli chodzi o dobór opon. Zakładamy, że na najważniejszych wyścigach zostaną użyte nasze nowatorskie rozwiązania.

Prezentacja wideo

Komentarze:
Tego artykułu jeszcze nikt nie skomentował.
Bądź pierwszy!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby skomentować ten artykuł.
Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się i w pełni korzystaj z usług serwisu.
Grupa Kolarska
Gomola Trans Airco
Get the Flash Player to see this rotator.
Wirtualne360
Gomola Trans Airco
Panorama 360, Gomola Trans Airco  - Team MTB

Najpopularniejsze artykuły
Subskrypcja
Promuj serwis LoveBikes.pl
RSS Wyślij e-mail Facebook Śledzik Gadu-Gadu Twitter Blip Buzz Wykop



Polecamy
Wejdź i zobacz!
Wspieramy:
MTB Marathon MTB Trophy MTB Challenge
© 2012-2016 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie zawartości serwisu zabronione.
All right’s reserved.